Ik heb veel bijverschijnselen na zenuwblokkade in mijn rug is dat normaal?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat voor bijverschijnselen heb je dan? En welke methode is gebruikt voor de blokkade?

Antwoorden (2)

Ik vrees dat er onvoldoende informatie is om adequaat te antwoorden.

Was het een zenuwblokkade na een ongeval of van ouderdom of door langdurige sport of door te weinig beweging of om nog een andere reden?

En was het enkel een zenuw die tijdelijk geblokkeerd zat of is het eerder chronisch dat die blijvend gekneld zit?

Ik probeer nu, op risico van een foutief antwoord zelfs, een aantal dingen te veronderstellen:
1. Het was een zenuw uit het centrale zenuwstelsel en niet uit het perifere zenuwstelsel. Dit omdat knelling meestal daar voorkomt omdat die levensbelangrijke zenuwen daar in botten zijn beschermd maar net daardoor ook plots kunnen knellen. "Centraal" betekent erg belangrijk en vandaar ook "erg veel bijverschijnselen". Roep me een halt toe als deze veronderstelling fout is.
2. Zenuwen hebben bij zoogdieren diverse functies. Om die reden worden ze 'functioneel' ingedeeld in drie klassen, maar het centrale zenuwstelsel kent enkel de "dierlijke" functies ("animaal").
3. Deze zenuwen zorgen dus voor onze beweging of het vasthouden van een bepaalde 'houding' (niet in elkaar zakken met onze wervels).
4. De wijze waarop ze dat doen, is door ontvangen/zenden van/naar zintuigen en zenden/ontvangen van informatie naar/van spieren. Let op: tastzin is ook een zeer belangrijk zintuig, dus het kan gaat tot en met de huid [zeer spectaculaire recente ontdekking volgens mij is dat huid een andere zenuwsignaal zendt bij een tactiele prikkel als een naald/mes, dan bij een thermische prikkel als verbranding/bevriezing/koude/warmte].

Op die manier moet je nu je "vele bijverschijnselen" analyseren als je wil weten wat je hersenen van informatie te kort kregen/gaven (slapen van bijv. een hand bij het motorijden kan soms geopereerd worden en ik raad je aan http://nl.wikipedia.org/wiki/Carpaletunnelsyndroom eens goed te lezen omdat het je ook voor jouw symptomen bekend zal voorkomen). Ook moet je kijken hoe lang die foute informatie toekwam (fout betekent ook informatie die niet toekwam natuurlijk en dus niet leidde tot een terugsturing voor actie).

Tot slot, de lever mag niet vergeten worden, want deze is zeer belangrijk voor je energieniveau en kan ook bijv. zintuiglijke problemen geven terwijl je misschien geneigd zou zijn ALLES te wijten aan de geknelde zenuw, en dat moet je zeker niet doen.

Als je ziet dat bepaalde bijverschijnselen kunnen gegroepeerd worden bij het "zenuwinformatieprobleem" door je knelling, dan kun je remediëren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb stenose en uitstraling in benen vandaar de blokkade.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Stenose door ouderdom of ten gevolge van kanker of afgenomen botmassa of nog een andere oorzaak? Ook ik heb stenose en ben heel zwaar aan het trainen hiertegen, omdat ik (toen ik twee maanden het doktersadvies volgde van het rustig aan te doen, ik een rolstoel erg snel dichterbij zag komen en ik dan wel een kapotte rug heb door te werken en overdreven te sporten maar nu toch terug halve marathons loop en ook weer mijn kousen kan aandoen zonder dubbel te vallen van de rugpijn). Aan die stenose kan ik niets doen, aan mijn zenuwknellingspijn voorlopig blijkbaar wel al is het op een niet katholieke 'omgekeerde' manier door nog zwaarder zoveel mogelijk spieren tegelijk intens te trainen met tot 10 uren sport per week en soms zelfs 20 uren per week).
bijverschijnselen horen erbij. Of het veel is, is nu niet te beoordelen, evenmin of het normaal is. Maar als het bijverschijnselen zijn, zoals u zegt, dan horen ze erbij.
Wordt het echt teveel dan zou ik als ik u was contact opnemen met uw behandelaar, wellicht kunnen de ergste bijverschijnselen ook bestreden worden.
Ik hoop voor u dat ze snel verdwijnen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ben behandeld met cortisone en daarna zweetaanvallen en heel onrustig. Het is nu 8 dagen geleden. De pijn is minder maar ik voel me slechter
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je lichaam reageert waarschijnlijk op de branwondjes die intern gemaakt zijn. Als je je steeds slechter gaat voelen zou ik wel de arts raadplegen.